به داشته ها توجه کافی داشته باشید لطفا

در عملیات مهندسی فروش یا توسعه راهبردهای خرد و کلان آن ، معماری یک تجارت ، کسب و کار و موارد مشابه ، عوامل متعددی اثرگذار می باشد.غفلت از این عوامل یک عنصر و دلیل جدی برای تجربه شکستی تلخ می باشد.
به اعتقاد نگارنده یکی از مهمترین این عوامل عدم توجه یا غفلت از داشته ها و پتانسیلهای موجود می باشد.به تعبیری همان ندیدن نیمه پر یک لیوان .

 


به مثال واقعی زیر توجه فرمایید :
بخشی از اظهارات شخص محترمی که قصد راه اندازی دفتر نمایندگی یک شرکت خدمات پستی در استانهای شمالی کشور را دارد( در جلسه مشاوره با نگارنده ) + پاسخ بنده به ایشان

1. یک روز برای دریافت بسته یکی از شرکتهای بزرگ سطح شهر به محل کارخانه آن مراجعه کردم. مجبور شدم موتور خود را درب کارخانه پارک نموده و پیاده وارد کارخانه شده و بسته را تحویل گرفتم .در همین حین خودروی حمل بار یک شرکت خدمات حمل و نقل و پستی قدیمی وارد کارخانه شده و به سمت انبار جهت دریافت مرسولاتشان رفت.این موضوع مرا به شدت دلسرد و نامید کرد چرا که من سرمایه کافی برای خرید خودرو ندارم و تازه اگرم داشتم با توجه به تازه کار بودن ما و نداشتن تعداد زیاد مشتری توجیه اقتصادی ندارد.

 

پاسخ :

ابتدا خودتان باور داشته باشید که عدم استفاده از خودرو به دلیل عدم تمکن مالی و یا نداشتن توجیه اقتصادی نیست.دوم باور داشته باشید که استفاده از موتور با توجه به ترافیک سطح شهر به دلیل احترام شما به سرعت عمل در دریافت و ارسال بسته مشتریانتان می باشد.نهادینه کردن این موضوع در ذهن و باور خودتان مقدمه ایست برای نهادینه نمودن این تفکر و ذهننیت در ذهن مشتریان شما می باشد.به این تفکر و ذهنیت خود وفادار بمانید.و از این داشته و پتانسیل خود در جهت افزایش سرعت پاسخگویی به مشتریان خود نهایت بهره را ببرید.کاهش هزینه های جانبی مانند سوخت و ... را نیز به عنوان عاملی برای افزایش حاشیه سود خود نگاه کنید.شما ملزم به افزایش بهره روی و حاشیه سود کسب و کار تان می باشید.الزامی به ارائه خدمات توسط خودرو ندارید.توان و انرژی خود را صرف الزامات کاری کنید و نه تصورات و نگرانیهای بی حاصل.
ایشان اظهار می داشت برای نصب بیلبورد می خواهم اقدام کنم ولی نگرانم که کارگشا و مفید نباشد.
دقت کنید ایشان دائما به نداشته های خود فکر می کند و دائما برای این نداشته ها اظهار نگرانی می کنید *...به ایشان گفتم چرا موتور خود را آراسته نمی کنید ... مثلا جعبه ای شیک و زیبا برای حمل بسته ها بر روی موتور تعبیه کنید از دیواره های جعبه و همچنین لباس فرمی که بر تن خود می کنید به عنوان یک بیلبورد تبلیغاتی سیار و بدون هزینه نهایت استفاده را ببرید.

* شاید بی مناسبت نباشد که این اظهار نظر نیچه مبنی بر --- باید به دنبال شادیها بود چرا که غمها خودشان ما را پیدا می کنند-- را اینجا ذکر کنیم..دامن زدن به نگرانی از نداشته ها کمکی به فرآیند حل مشکل نخواهد کرد.

احمد میرابی - تهران

این مورد را ارزیابی کنید
(5 رای‌ها)
احمد میرابی

مشاوره  تبلیغات ، تجارت الکترونیک ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی برند ؛ علایق و عمده تجارب مرا شامل میشود . در کنار امور شغلی تحصیلات خود را تا مقطع دکتری مدیریت کسب وکار ادامه داده ام.

وبگاه: www.mirabi.ir پست الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

مطالب برگزیده

برای تماس با دکتر احمد میرابی  از این اطلاعات استفاده کنید  : ایران  |  تهران | خ مطهری،بعد از تقاطع سهروردی | تلفن همراه : 09121500624 | ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید  |

از اینکه هموطنانم هنگام استفاده از  مطالب و محتوای mirabi .ir رعایت امانت و ذکر منبع را می نمایند سراپا احترام، ادب و سپاس نثارشان می نمایم.